هفت سال پس از نکسوس 7، چه اتفاقی برای قرص های آندروید افتاد؟


قرص بسیار عجیب و غریب است. آیا آنها فقط تلفن های بزرگ هستند؟ آیا آنها جایگزین لپ تاپ هستند؟ چیزی کاملا متفاوت است؟ من فکر نمی کنم تولید کنندگان حتی پاسخ این سوال را می دانند.

امروز هفت ساله نکسوس 7 را نشان می دهد . این دستگاه گوگل را در کسب و کار قرص مشاهده کرد. این در چند سال آینده تعدادی از دستگاهها مانند Nexus 10 ، Pixel C و Pixel Slate را ایجاد کرد . متاسفانه، از آن به بعد، علاقه به تبلت های اندرویدی به کمترین زمان خود رسیده است. به همین دلیل کم، در واقع، گوگل تصمیمی گرفت تابخش قرص خود را به طور کامل شستشو داده و کارمندان را مجبور به کار در Chromebook و سایر پروژه ها کند.


گوگل تنها به طور خلاصه قرص را به عنوان وسیله ای برای بهره وری واقعی مورد توجه قرار داد
Samung Galaxy Tab S4 pen - اندیشه قرص

در ماه فوریه سال 2011، گوگل Android 3.0 Honeycomb را منتشر کرد، سیستمعامل ساخته شده به طور خاص برای قرص. به روز رسانی شامل چیزهایی مانند ویجت های قابل تغییر اندازه، پشتیبانی از دستگاه های USB، و صفحه نمایش های متعدد قابل تنظیم صفحه اصلی - همه چیز خوب برای بهره وری! تعدادی از تبلت ها پس از آن با هدف به دست آوردن سهم بازار در iPad تحویل داده شد. گوگل به سرعت متوجه شد افرادی که iPads ها را برای بهره وری نمی خریدند، آنها را برای سرگرمی خریداری کردند. صفحه نمایش بزرگتر برای تماشای یوتیوب و خواندن اخبار بسیار بهتر بود و راحت تر از لپ تاپ شما در لپ تاپ های بزرگ بود. اگر میخواهید مولد هستید، فقط از یک "کامپیوتر واقعی" استفاده میکنید.

هنگامی که گوگل هفت سال پیش Nexus 7 را منتشر کرد، تلاش های خود را نسبت به این موضوع متمرکز کرد: سرگرمی. خدماتی مانند فیلمهای Google Play و Books Google Play تنها چند ماه پیش آغاز شده بود و گوگل Nexus 7 را به عنوان یک نمایشگر الکترونیکی ارزان قیمت معرفی کرد. ناگهان، کاربران یک دنیای سرگرمی در نوک انگشتان خود روی یک صفحه بزرگتر داشتند. این باعث شد بسیاری از فروش اولیه Nexus 7 را انجام دهد.

تلفن های بزرگ .. و آنها هنوز بزرگتر می شوند

مشکل اینجاست که چیزی برای گوگل به حساب نمی آید همانطور که گوشی ها خیلی بزرگتر بودند و پردازنده ها بسیار سریعتر بودند، نیاز به رایانه های اختصاصی شخصی شروع به کاهش کرد. گلکسی نوت سامسونگ رقابت را برای اندازه ای که هنوز هم در حال انجام است، ایجاد کرد و دستورالعمل ها در هر ساعت (IPC) در چیپ ست های گوشی های هوشمند پیشرفت کرده اند حتی سریعتر از همتایان کامپیوتر سنتی آنها. گوشیها همه توجه را به خود جلب کردند و تبلتها تنها وسیله ای برای سرگرمی و سرگرمی بودند.

قرص های اندرویدی همیشه شهروندان درجه دو بودند
Huawei MediaPad M5 Lite

Nexus 7 با Android 4.1 Jelly Bean راه اندازی شد، سیستم عامل ای که برای هر دو تلفن و تبلت طراحی شده بود.در حالی که برخی از ویژگی های بهره وری در لانه زنبوری را حفظ کرد، واضح بود که گوگل اولویت را به گوشی های هوشمند منتقل می کند. سرگرمی نام بازی در تلفن همراه بود، و اگر مردم در هنگام رفتن بتوانند محتوایشان را در تلفنهای خود مشاهده کنند و به تجربه بزرگتر و راحتتر در خانه نگاه کنند، چرا آنها نمیتوانند؟ مردم هنوز دسکتاپ و لپ تاپ های خود را برای "کار واقعی" داشته اند، بنابراین بهره وری از طرف کنار گذاشته شد.

در طول چند سال آینده، نیازهای مردم به سرعت از "راه های بیشتری برای مصرف سرگرمی" به "راه های بیشتر برای تولید مثبت" تغییر می یابد. بازی هایی مانند پرندگان عصبانی هنوز دانلود شدند، اما برنامه های بهره وری مانند Slack و Todoist در مقیاس جهانی قرار گرفتند . مردم متوجه شدند که دستگاه های تلفن همراه می توانند به آنها اجازه دهند که نه تنها در دفتر، بلکه در طول سفر خود نیز کار کنند. اسمارت فون ها برای کارهای اساسی بیشتری مانند سازماندهی، برنامه ریزی و ارتباطات کار می کردند، اما برای کارهای فشرده تر مانند نوشتن و ویرایش ویدئو، کارایی کمتری داشتند. مردم می خواستند روی صفحه نمایش واقعی املاک و یک دستگاه که می تواند نگه دارید.

مربوط
بررسی Samsung Galaxy Tab S4: این لپ تاپ نیست
مکان واضح برای جستجوی صفحه نمایش بیشتر یک لپ تاپ است، اما جهان با قابلیت حمل بیش از هر زمان دیگری بیشتر وسواس دارد. "نازک و سبک" تقریبا هر بخش فناوری را گرفته بود. گام بعدی منطقی قرص بود.

در حالی که تبلت های اندرویدی ارزان و کم مصرف بودند، توسعه دهندگان iOS شروع به نگاه کردن به iPad به عنوان یک اسباب بازی کارآمد شد. توسعه دهندگان به سرعت از مزیت استفاده کردند و کاربران گرسنه بودند تا لپ تاپ های خود را به طور کامل رها کنند.

تولید کنندگان تبلت اندرویدی به طور سنتی از چیپ های پایین تر استفاده می کنند تا هزینه هایشان را پایین بیاورند؛ به طور ربطی، مصرف محتوای ویدئویی و نوشته ای دقیقا قدرتمند نیست، اما اپل همیشه iPad را به عنوان یک دستگاه گل سرسبد حفظ کرد. حتی زمانی که مورد استفاده اولیه خود سرگرمی بود، اپل همان پردازنده گل سرسبد را به عنوان همتای آیفون خود عرضه کرد. همانطور که آیفون سریعتر و قدرتمندتر شد، iPad و توسعه دهندگان نیز سریع به جبران شد.

برای توسعه دهندگان نرم افزار Android مشوق وجود نداشت
قرص سامورا کهکشان تب S4 اندروید

گوگل آن را به برنامه نویسان گذاشت تا برنامه های خود را برای هر دو گوشی و رایانه لوحی بهینه سازی کنند، اما تلفن های اندرویدی با تبلت های اندرویدی روبرو می شدند و تبلت ها هیچ ارزش واقعیتری در مصرف محتوای قبلی نداشتند. بهینه سازی برنامه خود را برای یک دستگاه دیگر به نظر می رسد بی فایده است. برنامه Android به طور طبیعی برنامه شما را ساده ترین گزینه قرار داد، اما اغلب برنامه ها با مقدار نامتناسب فضای سفید و رابط های زشت باقی مانده بودند.

فقط چند شرکت - به ویژه سامسونگ و هوآوی - در واقع تلاش های اندکی برای ساخت تبلت های اندرویدی به رقبا واقعی برای iPad تبدیل کرده اند. سامسونگ از پردازنده های گل سرسبد استفاده کرده و یک قلم، صفحه کلید و خدماتی مانند Dex ساخته است که باعث می شود قرص شما بیشتر شبیه یک دسکتاپ باشد. با این حال، قبل از Android 3.0 Honeycomb، آندروید هرگز واقعا به منظور پشتیبانی از رابط های تبلت بهینه شده است. این درSamsung Galaxy Tab S4 ما شاهد است . در حالی که من تلاش سامسونگ را در تلاش برای ایجاد یک رابط کاربری قرص قابل استفاده Android، افتخار، بهینه سازی برنامه فقیر از توسعه دهندگان باعث می شود تقریبا در هر قرص اندیشه فروش سخت است.

گوگل این را می داند، به همین دلیل است که تبلت های شخص ثالث را با آندروید متوقف می کند. Pixel Slateسیستم عامل Chrome را اجرا می کند که اولویت جدید غیر موبایل برای گوگل است. اگر همه چیز یک برنامه وب است و شما همچنین می توانید برنامه های آندروید را به عنوان یک گزینه اجرا کنید، مشکل برنامه باید از لحاظ تئوری خود را حل کند. متاسفانه، سیستم عامل Chrome برای رابط کاربری لمسی واقعا ساخته نشد.

Slate Pixel شبیه یک تلاش آخر برای Google بود. پس از آنکه بیشتر فلاپی کرد، گوگل تصمیمی گرفت تا در نهایت از فضای تبلت خارج شود .

اپل درست انجام داد؟
Nexus 7 تبلت اندرویدی در کنار iPad

اپل در ماه ژوئن iPadOS را عرضه کرد، به روز رسانی تقریبا به طور انحصاری به سمت بهره وری تقسیم شده است.مردم به طور فزاینده میخواهند کار بیشتری در دستگاههای تلفن همراه انجام دهند. اپل در حالی که ممکن است تلفنها به دلیل چیزهایی مانند تجربه تایپ ضعیف و صفحه نمایش کوچک، ممکن است آن را قطع نکنند، اپل ظرفیت را پر می کند. این قابل حمل تر از یک لپ تاپ است، اما بهره وری بیشتر نسبت به یک گوشی هوشمند، و اپل به آن متکی است.

لانه زنبوری قبل از آن زمان بود.

اپل فقط در حال اضافه کردن ویژگی هایی است که هشت سال پیش در Android Honeycomb عرضه شده است اما اکنون جهان متفاوت است. دسترسی به رسانه های USB خارجی، ویجت های دسکتاپ پین شده و قابلیت Split-Screen همه ویژگی های بهره وری هستند. مردم خوشحال هستند تا آنها را در سال 2019 بسازند. iPad دیگر به عنوان یک دستگاه فقط محتوا دیده نمیشود - بسیاری از مردم از آنها به عنوان رایانههای اصلی استفاده میکنند.عکاسان انجام شده تد فوربس و براون ماتیاش از iPads خود هر روز برای ویرایش ویدیو و عکس بالا استفاده می کنند، که عمدتا به دلیل پشتیبانی برنامه از توسعه دهندگان است.

یکی دیگر از دلایل موفقیت iPad، پشتیبانی و بهبودی از خود اپل است. API های برنامه نویس مانند Metal باعث می شوند که برنامه ها در سختافزار اپل بسیار بهتر عمل کنند. توسعه دهندگان می توانند به سرعت از این قدرت برای برنامه های بهره وری خود استفاده کنند. در حالی که Google کار بزرگی در گسترش گزینه های زبان انجام داده است، سخت است که انکار توانایی اپل برای ساخت سخت افزارهای سخت افزاری برای توسعه دهندگان باشد.

برای مصرف کنندگان، یک دلیل بزرگ برای ادامه خرید iPad، هماهنگی است. اپل همیشه مانند یک iPad رفتار کرده است، از اولین مدل اول. اگر شما یکی را خریداری می کنید، می دانید که چه می کنید. بازار تبلت اندرویدی در بهترین حالت است.

گوگل پیکسل یکی از تنها محصولات Google است که طرح طراحی یکپارچه و تکراری را داشته است. اگر گوگل با تبلت های مشابهی را انجام داد، ممکن است شاهد پیشرفت هایی باشیم که می تواند مردم را مجبور کند سوئیچ کند.

بعد چه؟
در حال حاضر، رایانه های شخص ثالث همانطور که مرده اند. سامسونگ و هوآوی در تلاش برای برداشتن شل هستند، اما اگر گوگل در ساخت نرم افزار برای سخت افزار خود سرمایه گذاری نکند، سخت است که تبلت های اندرویدی تاثیری مثبت در بازار گسترده ای داشته باشند.


با این حال، من برای Nexus 7 گریه می کنم. برای من، اولین تلاش از گوگل احساس جادویی بود، شاید به این دلیل که بازار هنوز تازه بود و امکانات قرص هنوز مورد بررسی قرار گرفته است. در پایان روز، قرص های اندروید هرگز دیدگاهی متمرکز نداشتند. در حال حاضر، Chromebooks به نظر می آیند که برای این شرکت آینده باشد. ما ممکن است یک قرص را از گوگل برای یک زمان خوب ببینیم، اما یک روز من امیدوارم که نور را ببیند و دوباره یک رقیب اپل درست کند. بازار به آن نیاز دارد
منبع: androidauthority

Comments